
Een zakelijke goochelaar maakt gebruik van magie om te communiceren en te verkopen, wat anders is dan het conventionele gebruik van magie. De meeste conventionele goochelaars voeren hun trucs uit om te entertainen, maar een zakelijke goochelaar heeft meestal een commerciële of zakelijke achtergrond en zal hun trucs ook uitvoeren op conferenties, vergaderingen en zelfs bij de lancering van een product. Dergelijke goochelaars zullen ook hun eigen workshops geven en zullen vaak ook aanwezig zijn op een beurs waar ze zullen babbelen en illusionaire trucs uitvoeren om de presentatie van een product dat wordt aangeboden door bepaalde bedrijfssponsors te verbeteren.
Dergelijke goochelaars worden in ieder geval vooral ingezet bij bedrijfsgala’s, feesten en bij verkoopbijeenkomsten, maar ook bij hospitality-suites en bedrijfscongressen en dergelijke. De meeste van dergelijke goochelaar zijn gedegen professionals die goed gekleed zijn, meestal in een zwarte rok en bolhoed (voor mannen) en in witte rokjassen voor vrouwen.
Ze zullen verschillende acts opvoeren, waaronder close-up wandelmagie terwijl de gasten zich vermaken met cocktails of aan het dineren zijn.
Deze goochelaars maken gebruik van bepaalde apparaten, waaronder geld en kaarten, ringen, zijde, creditcards, touwen en andere voorwerpen die bedoeld zijn om een zakelijk publiek te verbazen en te verrassen. Interessante trucs zullen de gasten verbijsterd en verbaasd houden wanneer ze ontdekken dat hun kostbare horloges worden gestolen en vervolgens op de meest mysterieuze manieren worden teruggebracht.
Het beste van het kijken naar een bedrijfsgoochelaar is dat ze zeer innovatieve stijlen zullen gebruiken, waaronder die van stille magische komedie die gemakkelijk helpt bij het overwinnen van allerlei taalbarrières. Een goede goochelaar zal over het algemeen een tactvolle benadering hanteren en zal zeer vriendelijk en ook zeer interactief zijn. Bij het gebruik van de diensten van dergelijke goochelaars op een beurs, is het belangrijkste doel om te helpen bij het aantrekken van meer bezoekers naar een stand.
Bovendien kunnen deze goochelaars een warmere en vriendelijkere sfeer creëren tussen bezoekers en het verkooppersoneel. Ze zijn ook erg goed in het overbrengen van de marketingboodschap van uw bedrijf op de meest informatieve, boeiende en onvergetelijke manier. Dit alles betekent dat u uw verkooppotentieel aanzienlijk kunt vergroten door een bedrijfsgoochelaar in dienst te nemen op een beurs.
Zo’n goochelaar kan ook helpen bij het aantrekken van grotere menigten voor zijn op maat gemaakte magie en hij zal ook het verkooppersoneel helpen om de belangrijkste bezoekers in kaart te brengen door de prospects te helpen kwalificeren tijdens het uitvoeren van zijn show. Hij zal er ook in slagen visitekaartjes te verzamelen tijdens het uitvoeren van zijn 24-uursshow, waardoor het personeel zich meer kan concentreren op andere belangrijke activiteiten, zoals het helpen opbouwen van relaties met potentiële klanten.
Natuurlijk moet een goede zakelijke goochelaar over meer dan een goede vingervlugheid beschikken, omdat hij ook goede spreekvaardigheid in het openbaar moet hebben en ook uitstekende communicators moet zijn. Hij moet ook ervaring hebben in magie en marketing, evenals in verkoop, want alleen dan kan hij erin slagen magische presentaties te maken die het bedrijf zullen laten schitteren, zelfs wanneer het wordt geconfronteerd met stevige concurrentie.